Úroveň zdravé stravy ve školách
Školní stravování je často probírané téma. Každý rodič chce pro dítě to nejkvalitnější jídlo a aby odcházelo z jídelny najedené. Jaká je vlastně úroveň českých školních jídelen? Jsou jídla nutričně vyvážená a proč dětem nechutnají?
„Systém školního stravování, který u nás máme, je naprosto unikátní. Máme ho řízený i vyhláškou o školním stravování, kde jsou finanční limity, které se ale dají uchopit tak, že to bude korespondovat s aktuálními výživovými doporučeními,“ říká nutriční terapeutka Věra Boháčová.
Přesto ale děti často odcházejí ze školy hladové. „Děti prvoplánově odmítají jídla, která nemají vyzkoušená a třeba se nevaří v rodině. Protože si fixují stravovací návyky doma,“ dodává Boháčová. V mnoha jídelnách už si děti mohou vybírat ze dvou jídel. V tomto případě je i důležitá komunikace s dětmi a možnost jejich volby tak, aby jim jídlo chutnalo. Je také na rodičích, aby dítě pozitivně podpořilo v tom, vyzkoušet nové jídlo. „Trend jde hodně dobrým směrem, více se upouští od předpřipravených jídel a pracuje se s čerstvými surovinami,“ říká nutriční terapeutka.
Jaká je tedy úroveň stravování ve školních jídelnách? Co by se ještě dalo vylepšit? Nejen to se dozvíte ve videorozhovoru s nutriční terapeutkou Věrou Boháčovou
Zdroj: Televize Seznam, pořad Rodinka