Jak mají děti hubnout?

Zásady správného hubnutí

Na úvod je třeba zmínit, že děti by neměly držet striktně redukční dietu tak jako tomu bývá u dospělých. A to ani v případě, že mají vyšší tělesnou hmotnost, jelikož jsou stále ve vývinu a jejich tělo potřebuje dostatek všech základních živin a dalších látek. Tyto potřebné složky totiž dětem dodávají dostatek energie pro jejich správný růst a vývoj.

Upravení tělesné hmotnosti se má v ideálním případě docílit tím, že bude dětský jídelníček sestavený ze zdravých potravin, které odpovídají zásadám zdravé výživy. Kromě vhodně sestavené stravy vede k úpravě hmotnosti také dostatečná pravidelná aktivita, která dětem v dnešní době velmi často chybí. Sportovní aktivitou se nemyslí jen fotbal, gymnastika apod. ale počítají se i  pravidelné delší procházky, venčení pejska nebo chůze do schodů namísto použití výtahu.

Základem úpravy hmotnosti u dětí je zejména pravidelnost ve stravování. Pokud má dítě problémy s nadbytečnými kilogramy, je důležité, aby jedlo pravidelně alespoň 5x – 6x denně a v pravidelných intervalech. Z jídelníčku by se měli omezit zejména sladkosti, slazené limonády, pokrmy z fast foodů, uzeniny, různé chipsy a podobné pochutiny. Naopak by mělo být opakovaně do dětského jídelníčku zařazovat dostatek čerstvé zeleniny a ovoce, kvalitní pečivo – pro starší děti celozrnné, polotučné mléčné výrobky, rostlinné oleje a libové maso včetně ryb, které by měly být v jídelníčku dětí zařazeny alespoň 2x týdně. Důležitý je také dostatek tekutin, především neslazených.

Nejčastější chyby při hubnutí:

-          Jíst maximálně 3x za den.

Naopak při zdravém hubnutí by se mělo jíst pravidelně, ideálně 5krát až 6krát denně tzn. snídaně, dopolední svačina, oběd, odpolední svačina, večeře, případně II. večeře.

-          Nesnídat.

Základem každodenního jídelníčku by měla být právě snídaně.  Měla by tvořit až 20% celkového denního příjmu. A aby bylo „hubnutí“ efektivní, je třeba jíst pravidelně a začít řádně snídaní.

-          Vybírat potraviny s označením „light“.

Naopak je vhodnější vybírat např. z mléčných výrobků ty polotučné. Ve výrobcích „light“ je sice snížený obsah tuku, ale často bývá nahrazen cukrem, což jen navyšuje energetickou hodnotu, která je při hubnutí nežádoucí.

-          Jíst naposledy v 17 hodin.

Poslední jídlo dne by se mělo podávat také zhruba 3 hodiny před spaním. To znamená, že pokud jde dítě spát ve 20,00 hodin je večeře o 17té v pořádku.

-          Nedostatečný pitný režim

Je potřeba nepodceňovat pravidelný pitný režim. I ten je při hubnutí velice důležitý. Mezi ideální zdroje tekutin patří stolní voda.