Tento web podporuje

Redukce cukru v cereáliích

Společnost General Mills (Minneapolis, Minnesota, USA) se veřejně zavázala (v prosinci 2009) redukovat cukr v cereáliích určených dětem až na jedno-ciferné hodnoty cukru v gramech v jedné porci. Tato jedna z předních světových potravinářských společností působí ve více než 100 zemích světa a tak se iniciativa společnosti rozšíří globálně až do 130 zemí. Celosvětoví obilní partneři obchodující s General Mills a Nestle S.A. , kteří se zaměřují na globální obilný trh mimo Severní Ameriku, přijmou podobné závazky.

Příklady General Mills „Big G“ cereálií konzumovaných dětmi: Lucky Charms (současně 11 g cukru v porci) a Trix (11 g), Honey Nut Cherrios (9 g) má již jednocifernou hodnotu cukru v gramech na porci.

Prvním cílem společnosti bylo redukovat cukr v cereáliích pro děti na hodnotu 12 g v jedné porci nebo méně. V mnoha výrobcích již byla hladina cukru snížena více, ale v mnoha ještě ne. Společnost General Mills předložila plán redukovat množství cukru v cereáliích v řadě kroků tak, aby zůstala zachována výborná chuť výrobků.

Výsledkem plánu je zredukování cukru již v mnoha cereáliích, v některých dokonce o 20 % a cereálie vyrobené na jaře, určené dětem, budou obsahovat 11 g cukru v porci nebo ještě méně.

K zajištění zachování chutě cereálií, bude redukce cukru pokračovat v řadě malých kroků. Zachování výborné chutě cereálií, když je snižována hladina cukru, je těžkým úkolem. Vyžaduje to novou technologii, čas a investice. Zatímco je redukován cukr v cereáliích pro děti, General Mills také zvýšil obsah celozrnného podílu a takových nutrientů jako je vápník a vitamin D. Každá „Big G“ cereálie nyní dává nejméně 8 g celozrnného podílu v porci. Společnost obohacovala celou linii cereálií pro děti vápníkem a vitaminem D již v roce 2008.

Středisko pro Potravinářskou politiku a obezitu na Yale University (Connecticut, USA) – vydalo studii, v které se uvádí, že prodávané cereálie určené dětem obsahují o 85 % více cukru, o 65 % méně vlákniny a o 60 % více sodíku než cereálie pro dospělé konzumenty. Studie hodnotila cereálie na stupnici do 100. Skóre 62 nebo větší definuje cereálie jako zdravý produkt. Vědci dali Minneapolis General Mills – jejich cereálním výrobkům pro děti – průměrnou výživovou hodnotu 40. „Kellogg“ a „Post“ výrobky dostaly hodnotu 42.

Cereálie připravené k jídlu (ready-to-eat) jsou nejlepším zdrojem celých zrn v dětské výživě a jsou opravdu jednou z nejlepších voleb pro zdravou snídani. Častější jedlíci cereálií mají tendenci ke zdravější tělesné váze a nižšímu indexu tělesné hmotnosti (BMI), a to platí pro muže, ženy i děti.

Publikováno 4.3.2010 v Milling & Baking News 88, 2009, č. 21, s. 10