Mají vaše děti rády „fast-food“?

Život v dnešní uspěchané době je mnohdy velice náročný. Pokud máme doma ať již malé, větší či dospívající potomky, dobře známe tempo, které nás provází každodenním životem.

Školní rok, který právě začal, je mimo jiné spojen se starostí rodičů, jak své děti nejlépe „nakrmit“ v průběhu dne stráveného ve škole. Času na přípravu svačin je však málo a proto si mnozí rodiče (nebo i starší děti) nedělají starosti co svým dětem na svačinu připravit, natož pak co budou obědvat. Velká část z nich dá svým dětem peníze s radou, aby si jídlo obstaraly samy. Často pak děti volí nezdravé potraviny, jako např. párek v rohlíku, hamburger, hranolky s kečupem, sladkosti apod. Pitný režim dětí pokrývají většinou sladké barevné limonády.

Řešení přitom může být jednoduché. Pokud si děti mají svačinu nebo i oběd obstarat samy a jsou zvyklé na stánky či restaurace rychlého občerstvení, nasměrujte je tím správným a zdravým směrem. V poslední době se totiž restaurace zaměřené na tento způsob stravování začaly zajímat o zdravou výživu a uvědomovat si, že jejich strávníci o své zdraví a zdravou výživu dbají čím dál více.

Ve větších městech se tak mohou děti i jejich rodiče setkat s restauracemi, kde si sami mohou vybrat zdravé pokrmy, ať se jedná o zeleninové či ovocné saláty, bagety, do kterých si sami vyberou zdravé ingredience podle vlastní chuti, např. tvrdý sýr, drůbeží šunku, tuňáka nebo jinou rybu a to vše je možné zasadit do spousty čerstvé zeleniny dle vlastního výběru a zalít zdravou jogurtovou zálivkou. I nápoje si tu mohou vybrat podle vlastního uvážení z převáženě zdravé nabídky – např. v podobě lisovaných ovocných či zeleninových šťáv, ovocné koktejly, bylinné či ovocné čaje, přírodní stolní vody.

Proto, až budou vaše děti jíst svůj oblíbený párek v rohlíku, hamburger či cheeseburger a pít sladkou barevnou limonádu, navrhněte jim vyzkoušet možnost zdravého stravování a nebo jim zdravou svačinku a oběd připravte rovnou doma.