Jak si užít prázdniny?

Prázdniny se přehouply do své druhé poloviny. Počasí se v jejich první polovině sice příliš nevydařilo a pro toho, kdo trávil volno v České republice, to znamenalo věnovat se aktivitám, které nejsou na dobrém počasí závislé. Zato v srpnu nám to sluníčko vynahrazuje, a tak si můžeme vychutnávat krásné slunné dny a vysoké teploty až do pozdních večerních hodin a věnovat se koupání, opalování a řadě činností, při kterých je hezké počasí nezbytností.

Přemýšlíte, kam s dětmi vyrazit? Vydejte se na koupaliště!

Pokud máte ve Vašem okolí místo, kde je možné se vykoupat, vyrazte hned a užijte si sluníčka i vody. Pokud se však ve Vaší blízkosti žádné koupaliště nevyskytuje, máme pro Vás 30 tipů na zajímavá místa, kde se můžete vykoupat.

S sebou k vodě si nezapomeňte vzít dostatečné množství tekutin a zdravou svačinku, protože u vody Vám i Vašim dětem určitě vytráví. Děti potom mají tendenci nutit své rodiče k nákupu nezdravých potravin, které nabízejí bufety u koupaliště.

Můžete s sebou dětem připravit např. celozrnné pečivo (pro děti starší deseti let, pro ty mladší je vhodnější pečivo světlé), které potřete tenkou vrstvou kvalitního rostlinného tuku, obložíte tvrdým sýrem či drůbeží šunkou a čerstvou zeleninou. Tato svačina dětí zasytí a dodá jim potřebnou energii na vodní sporty.

Rozhodně s sebou neberte pokrmy či potraviny, jako jsou smažené řízky, paštiky, párky, lahůdkové saláty, atp. Nejenže jsou nezdravé, ale v teplém letním počasí se snadněji kazí, a tak by si Vaše ratolesti mohli přivodit zbytečné problémy.

Vhodnými nápoji zaženou děti nejen žízeň, ale dodají také svému organizmu dostatek tekutin. Příjem tekutin by měl být rozdělený rovnoměrně do menších dávek během celého dne. Nápoje by neměly být příliš vychlazené, protože organizmus by mohl mít problémy se s rozdílem teplot vyrovnat. Děti by měly pít spíše neperlivou stolní vodu, vodu z vodovodu (pokud je rozborů prokázána její nezávadnost), ovocné čaje nebo sirup a 100% džus dostatečně zředěný vodou. Nevhodné jsou sladké limonády, které nejenže nezaženou žízeň, ale mají také vliv na zvyšování tělesné hmotnosti a na vyšší kazivost zubů.

Pokud děti „honí mlsná“ a mají chuť na sladké, můžete jim koupit ty vhodnější pamlsky, jako je tvarohová či jogurtová zmrzlina, müsli tyčinka bez polevy či sušené ovoce. Připravit s sebou můžete i ovocný salát posypaný ořechy.

I při sportování, kterým plavání bezesporu je, ale platí „všeho s mírou“.